Checklist stroomstoring
Neem bij twijfel altijd contact met ons op: 0547-262432

1. Controleer uw meterkast:
– a. Loop naar uw meterkast
– b. Controleer de schakelaars en/of porseleinen stoppen.

  • 1. Bij schakelaars controleer of deze allemaal naar boven staan. Naar boven betekend ingeschakeld en naar
    beneden uitgeschakeld.
  • 2. Bij Porseleinen stoppen controleert u via het ronde glaasje of het ronde meldertje van de zekering/stop
    is gevallen.

2. Groepen inschakelen:
– a. Wanneer er een groep is uitgeschakeld betekent dit veelal dat het probleem zich in uw eigen installatie bevind. Dit kan komen door overbelasting of een defect apparaat.
– b. Schakel de groep weer in door de zekering te vervangen of de schakelaar weer omhoog te zetten. Is het probleem opgelost door bovenstaande handelingen correct uit te voeren?

  • JA: De groep kan door overbelasting zijn uitgeschakeld. Wanneer dit vaker gebeurt is het raadzaam om de installatie
    te laten controleren door ons.
  • NEE: Er kan een mogelijk defect apparaat zijn aangesloten op de elektrische installatie achter deze groep.
    Ga verder met stap 3.

3. Aardlekschakelaar controleren:
Wanneer de schakelaar omhoog staat is deze normaliter ingeschakeld. staat deze omlaag dan is deze uitgeschakeld.
– a. Zorg ervoor dat alle groepen behorende tot de aardlekschakelaar uitgeschakeld zijn.
– b. Schakel de aardlekschakelaar weer in.
Blijft de aardlekschakelaar ingeschakeld door bovenstaande handelingen correct uit te voeren?

  • JA: Het probleem bevind zich dan in 1 van de uitgeschakelde groepen. Ga verder met stap 4.
  • NEE: Mogelijk is uw aardlekschakelaar defect. Wanneer dit het geval is kunt u dit door ons laten oplossen.

4. Probleem groep lokaliseren:
– a. Schakel 1 van de uitgeschakelde groepen weer in en wacht 10 seconden.
– b. Wanneer de aardlekschakelaar ingeschakeld blijft kunt u bovenstaande herhalen voor alle uitgeschakelde
groepen.
– c. Wanneer de aardlekschakelaar uitschakelt bij het inschakelen van een groep zet dan de laatst bediende groep
weer uit.
Alle groepen en aardlekschakelaars zijn weer ingeschakeld?

  • JA: Het probleem lijkt te zijn verholpen maar het verdient de voorkeur uw installatie te laten controleren door ons
    op gebreken en/of defecten.
  • NEE: De uitgeschakelde groep bevat een defect. Verwijder alle apparatuur met een aansluiting op het net uit de
    stopcontacten behorende tot de defecte groep en herhaal bovenstaande stappen vanaf stap 4.
    Mocht het probleem nu verholpen zijn dan bevind het defect zich in 1 van de apparaten.

Heeft u een storing?

neem dan contact met ons op: 0547-262432 

Click here to add your own text